Zakládání základů - etapy technologie a výstavby | Založení domu | Dům a letní rezidence

Základ na vrtacích pilotách se vyskytuje častěji v soukromé výstavbě. Před několika desítkami let se tento typ palety setkal obvykle v průmyslových zařízeních nebo ve výškových budovách. Důvodem této nuance je zařízení takového základu. S rozvojem technologie v oblasti nejen stavebnictví, ale i ručního nářadí, začaly vrtat piloty a pro malé stavby. Na tom, jak vybavit vrtnou základnu, dodržovat technologii práce, mluvit v tomto článku.

Obsah
  1. Obecné zásady technologie vrtného základu
  2. Vstřikovací piloty
  3. Zesílení základu vrtáku
  4. Rostverk

Obecné zásady technologie vrtného základu

Vrtačka je válcová kulatá část železobetonu ponořená v zemi. Základním principem takové hromady je průchod povrchové (půdní) vrstvy s prohloubením do silných ložiskových půd. Únosnost je tvořena průhybem půdy na ploše pěti palet, jakož i třením na bočním povrchu válce.

V počáteční fázi se provádí instalace studní. Jak můžete z názvu snadno odhadnout, vrtání vrtů.

Technologie pro montáž vrtacích pilot.

Potřeba použití pouzdra je dána půdními podmínkami. Při vysoké hladině podzemní vody nebo v přítomnosti hlinitého měkkého plastu (tekutější) konzistence studny po odstranění výložníkurychle "utáhnout", ticho. Aby se tomu zabránilo v takových půdách, předem natlakujte ocelovou trubku, nazývanou "pouzdro". Odběr vzorků půdy se provádí uvnitř dutiny trubky. Po instalaci výztužného rámu a pevnosti betonu vytáhněte trubku jeřábem.

Pro velké studny o průměru 300 mm nebo více se používají mechanizované ("průmyslové") vrtné soupravy. Malé studny lze vrtat ručně motocyklem.

Vrtání studní motorovým člunem.

Připravený vrt.

V závislosti na konstrukci mohou motorové vrtačky provádět vrty do průměru 250 mm (v hloubce 3-4 m vrtání), což je dostatečné pro zařízení vrtného základu nejen pod přístřešky, ploty, pavilony, ale také pod světlými domy malých podlah.

Příklady návrhů silných motocyklů.

Požadované hloubky vrtu je dosaženo použitím prodloužení - po ponoření vrtáku na téměř celou jeho délku se pohon benzínu odstraní, na prodlužovací šňůru se připojí posilovač, pohon se k němu opět připojí a vrtání pokračuje.

Dostupnost tohoto vybavení i pro malou brigádu stavebníků vedla k masivní popularitě tohoto typu nadace v soukromém sektoru. Technologie eroze základu vrtu se vyznačuje jednoduchostí, vysokou rychlostí provedení, snížením objemu zemních prací. U takových konstrukcí, jako jsou ploty, altány atd., Se takový typ nadace někdy stává levnějšípásky nebo sloupcovité.

Vstřikovací piloty

Buroinktické piloty se svou povahou neliší od vrtáků. Jediný rozdíl je v technologii zařízení. V byrokratické metodě se vrtání vrtáku provádí šroubem (vrtákem) s axiální podélnou dutinou. Po ponoření vrtáku na konstrukční značku se začne vrták odebírat ze studny současným vstřikováním betonové směsi pod tlakem. Na konci odsávání vrták (šroub) dostat studny naplněné betonem. V závěrečné fázi se na něj přitlačí výztužný rám.

Etapy technologie kloubových pilot.

Touto metodou se předkládá konkrétní návrh se zvýšenými požadavky, pokud jde o jeho složení a mobilitu. Rám by měl být pevnější. Tyto složitosti jsou kompenzovány skutečností, že v tomto případě je možno se vyhnout nutnosti použití drahých plášťových trubek. Jejich "extrahovatelnost" je dobrým důvodem pro širokou diskusi. V půdách měkké plastické konzistence, po době potřebné pro sadu pevnostního betonu, dochází k "hmotě" hmoty půdy na vnějších stěnách trubky, což má za následek, že se často stává, že je nemožné ji vytahovat nebo vyžaduje velmi silný jeřáb.

Vzhledem k potřebě čerpadla na beton a použití vrtu (šroubu) s axiální dutinou se tento "poddruh" technologie piloty v soukromé výstavbě nepodařilo rozšířit.

Zesílení základu vrtáku

Klasické vyztužení kruhového prvku je šest nebo vícetyče umístěné po obvodu průřezu.

U pilot o malém průměru (méně než 250 mm) není umístění takového počtu výztužných prutů relevantní. S takovými průměry jsou zpravidla omezeny na rám čtyř podélných tyčí.

Vzhled vlasové hlavice s výztuhou se čtyřmi jádry.

S ještě menšími průměry (asi 100 mm) a vůbec jednou tyč ve středu. Takové piloty nemohou vnímat alespoň žádné významné horizontální síly nebo podpůrné momenty. Centrální jádro může poskytnout pouze podpůrnou jednotku pro nadřazené struktury.

Příčná výztuž je často spirála drátu F3mm Vr-1 nebo svorky uzavřené sekce s F6mm A-I (A240). Pro zvýšení tuhosti výztužného rámu se používají kroužky z ocelového pásu.

Schéma vyztužení vrtací hromady (příčná výztuž není podmíněna).

Výztužný rám pro vrtáky.

Rostverk

Rostverk nazýval pás, který spojuje hromady pilot po obvodu stěn budovy. Dokonce jestliže vyšší rámová konstrukce, a pod každým regálem (sloupec) je dělán jeho vlastní studnu, krokve ještě potřebují vykonávat, jak to rozepne se mezi vrcholky pilot a velmi zvětší jejich stabilitu.

Schéma montáže krokví.

Pro vrtné piloty zpravidla razverk provádí monolitický železobeton. V podstatě se silně podobá monolitickému pásu, pokud to často nevyžaduje vícevýztuže (v horní zóně v oblasti kolíku na pilotách a ve spodní zóně v rozpětí mezi nimi). Uzel spoje je obvykle tuhý, to znamená, že ventilové verze jsou vloženy do těla holicího strojku.

V případech, kdy je lehká konstrukce z ocelového profilu nebo dřevěného rámu založena na pilotách, mohou být krokve vyrobeny z oceli nebo dřevěné. V tomto případě by měla být vysoká, tj. Její dno by mělo být nad značkou země.

Příklad zařízení s vysokou raftingovou ocelí z oceli válcované.